احمد ابراهیم پور

نــام :
احمد
نـام خـانوادگـی :
ابراهیم پور
نـام پـدر :
خان جان
تـاریخ تـولـد :
1343/02/05
مـحل تـولـد :
روستاي كل اورس گوشك از توابع شهرستان بافت
سـن :
24 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام ، شیعه
شرح شهادت

وی بیست‌ونهم فروردین‌ماه سال 1367 در منطقه فاو در اثر جراحات جنگی به شهادت رسید.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
درود بر امید مستضعفان جهان این یاور محرومین این امام امت، این مجتهد عصر ما و سلام بر خانواده های شهدا، این امت ستمدیده که از سا لهای سال در زیر استعمار تجاوزگران به سر برده‌‌اند تا اینکه در سال 1357 خداوند فرشته ای از آسمان به این امت فرستادند و حال اینکه صدام یزید این نوکر حلقه به گوش آمریکا به ملت مسلمان ایران تجاوزکرده است و زنان و بچه‌های ما را به اسیری می گیرند در اینجاست که امام ما فرمان دفاع از میهن را داده است و ما باید تا آخرین قطره خون خود را در راه اسلام فدا کنیم. و پیام من به ملت این است که سنگر مسجد را پرکنند و چون سواد بنده کم است بیش از این نمی توانم مزاحم بشوم اما پدر جان حلالم کن از اینکه نتوانستم حق پدری که بر گردنم داشتی را ادا کنم. حلالم کن زیرا شما […] [در حق] من پدری کردید ولی من حق شما را ادا نکردم. مادر حلالم کن و وقتی که خبر شهادتم را برایت آوردند هیچ نگران مشو زیرا در این عصر، ظلم جهان را فراگرفته است و برای اینکه اسلام پیروز باشد امثال من باید خون بدهند و امثال شما شهید پروری کنند. مادر برایم دعا کن. خداحافظ.اما برادران پس از عرض تبریک که توانسته اید برای اسلام شهید بدهید اما وصیت من به شما این است که سنگر من را خالی نگذارید موفق باشید. حلالم کنید.خواهران حجاب را رعایت کرده و به اصول اسلام به طور کامل توجه نمایید و هر چه در این روزگار  بی‌مروت از من دیده اید حلالم  کنید. والسلام. احمد ابراهیم پور در ضمن بدهکاری من را بپردازید به افراد زیر:
محمود محمد ابراهیم 150 تومان بپردازید و طلب کاری من را واصل شوید چون دین من نباید به گردن کس باشد. تومان ابوطالب بگیرد و این زندگانی حقیر […] به مادرم تعلق می گیرد.

بیوگرافی

احمد، پنجم اردیبهشت‌ماه سال 1343 در روستای کل‌اورس گوشک از توابع شهرستان بافت دیده به جهان گشود. پدرش خان‌جان و مادرش قیصر نام داشتند. وی تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. با وقوع جنگ تحمیلی، احمد تاب نشستن و دیدن ظلم و تجاوز دشمن بعثی به میهن اسلامی را نداشت و عازم جبهه‌های نبرد شد.
وی بیست‌ونهم فروردین‌ماه سال 1367 در منطقه فاو در اثر جراحات جنگی به شهادت رسید.

پیکر مطهرش مدت‌ها مفقود بود و نهایتاً در تاریخ 3/8/1375 تفحص و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

جـزئیات شـهادت

تـاریخ شـهادت :
1367/01/29
کـشور شـهادت :
مـحل شـهادت :
فاو
عـملیـات :
نـحوه شـهادت :
بر اثر جراحات جنگی

اطـلاعات مـزار

مـحل مـزار :
گلزار شهدای کرمان
وضـعیت پـیکر :
پیکر مطهرش مدت‌ها مفقود بود و نهایتاً در تاریخ 3/8/1375 تفحص و در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
2
ردیـف :
13
شـماره :
5

تصویرمـزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *