حاج ابراهیم دهقانی فرد

نــام :
حاج ابراهیم
نـام خـانوادگـی :
دهقانی فرد
نـام پـدر :
حسین
تـاریخ تـولـد :
1341/01/05
مـحل تـولـد :
روستای قناتغستان ماهان از توابع شهرستان کرمان
سـن :
24 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام ،شیعه
شرح شهادت

ین جوان مومن پس از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها در چهارم دی‌ماه سال 1365، در عملیات کربلای چهار در ام‌الرصاص بر اثر جراحت جنگی به شهادت رسید.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ اجازه جنگ با دشمنان به جنگجویان اسلام داده شد  زین پس آنها از دشمن سخت ستم کشیده اند و خداوند. حمد و ستایش بدرگاه ایزد منان و اقرار به وحدانیت ذات اقدس باریتعالی و پیغمبری خاتم انبیا محمد بن عبدالله(ص) و به امامت علی بن ابیطالب و یازده اختر تابناک امامت و ولایت .با درود و سلام به پیشگاه امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خمینی و شهدا گرانقدر و خانواده محترم شهدا و امت شهیدپرور.به نام خدا و بیاد خدا و برای خدا سخن را آغاز می کنم: ای برادر و خواهر مسلمانی که سالها در زیر یوغ ابرقدرتها و ستمگران ناله زدی و صدای خود را بلند کردی تا خداوند اراده فرمود و شما را پیروز کرد قدر آن را بدانید و همانطور که تاکنون پشتیبان آن بوده اید من‌بعد هم باشید و همیشه استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین داروها برای تسکین دردهای شماست شما طوری نمی کنید که هرگز دشمنان نتوانند در بین شما تفرقه بیندازند و شما را از ولایت فقیه که بحق پشتیبان اسلام و مسلمین است جدا نکنند ای بندگان خدا من بر طبق وظیفه و ادای دین به جبهه رفته ام چون هیچ عملی مهمتر از حفظ اسلام و مسلمین نیست. امروز روز امتحان است روز تعیین سرنوشت و مقدمه ای است برای ظهور آقا و مولایمان امام زمان(عج).ای انسانهای آزاده اگر ما فکر کنیم که کجا بوده ایم و به کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت همه چیز برای ما روشن می شود و بیاد خالق و معبود خود می افتیم و پی می بریم که چگونه عمل کنیم که رضای او را جلب بنماییم و خود را برای زندگی جاوید در دنیای بعدی آماده کنیم و یکی از راههای آمادگی برای زندگی جاوید اخروی پیروزی در امتحانات الهی است و امروز جبهه و جنگ یکی از امتحانات مهم الهی است. جبهه رفتن نه تنها وظیفه شرعی هر مسلمان و آزادمردی می باشد بلکه انگیزه های الهی بسیاری برای رفتن به جبهه وجود دارد از جمله شستشو دادن خودمان از گناهان و بالا بردن ایمان و یقین و شناخت بیشتر خالق عالم هستی و نتیجه مهمتر جبهه این است که انسان مرگ را و یا حداقل آمادگی برای مرگ را تجربه می کند و سعی می کند که خود را از گناهان و قید و بندهای دنیوی که همان لهو و لعب هستند پاک و سبک بار گرداند دنیا محل کشت کار است پلی برای گذر برای رفتن به خانه ابدی.حال که دنیا محل کشت کار است به اندرون خود فکر کنیم که آیا تا به حال چکاره بوده ایم آیا اعمالمان برای خدا بوده یا اینکه هر عملی که انجام داده ایم برای رضای بنده خدا بوده اگر برای رضای خدا باشد و ادای وظیفه باشد چه بهتر از این اگر غیر از این باشد وای به حالمان. اگر هر انسانی همانطور که شب به حساب درآمدهای روزانه خود رسیدگی می کند به حساب نفس خود برسد و حساب کشی کند از نفس خود دیگر خیانت به هم نوع خود نمی کند.خداوندا ما را ببخش ما بنده خوبی برای تو نبودیم خداوندا از تو مسئلت داریم که با فضل و عنایت با ما رفتار کنی نه با عدل و عدالت. ابراهیم دهقانی. 65/9/30

بیوگرافی

ابراهیم، پنجم فروردین‌ماه سال 1341 در روستای قناتغستان ماهان از توابع شهرستان کرمان چشم به جهان گشود. پدرش حسین و مادرش فاطمه نام داشت.
ابراهیم تا پایان مقطع متوسطه تحصیل كرد و دیپلم گرفت، پس از آن به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.
این جوان مومن پس از رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها در چهارم دی‌ماه سال 1365، در عملیات کربلای چهار در ام‌الرصاص بر اثر جراحت جنگی به شهادت رسید.

پیكر وی مدت ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص سال1374، در گلزار شهدای كرمان به خاك سپرده شد.

جـزئیات شـهادت

تـاریخ شـهادت :
1365/10/04
کـشور شـهادت :
مـحل شـهادت :
ام الرصاص
عـملیـات :
کربلای4
نـحوه شـهادت :

اطـلاعات مـزار

مـحل مـزار :
وضـعیت پـیکر :
پیكر وی مدت ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص سال1374، در گلزار شهدای كرمان به خاك سپرده شد.
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
2
ردیـف :
9
شـماره :
3

تصویرمـزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *