علی شیخ جلالی

نــام :
علی
نـام خـانوادگـی :
شیخ جلالی
نـام پـدر :
حسن
تـاریخ تـولـد :
1339/02/01
مـحل تـولـد :
جواران از توابع شهرستان بافت
سـن :
26 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام و شیعه
شرح شهادت

علی شیخ جلالی به عنوان گروهبان ارتش در جبهه حضور یافت و بیست‌وچهارم دی‌ماه سال 1365 در منطقه سومار بر اثر اصابت گلوله به سرش، آسمانی شد و در گلزار شهدای کرمان قطعه 1، ردیف 5، شماره 4 آرام گرفت.

وصیت نامه

//فرازی از وصیت‌نامه شهید علی شیخ جلالی :

بسم الله الرحمن الرحیم

معبودا! پروردگارا! چه زیباست جلو‌ه‌گاه جمالت و چه با شکوه است نمایشگاه جلالت!
آیا این منم که افتخار راز و نیاز و جهاد در این ساعت با تو، نصیبم گشته؟ آیا این منم که توفیق نظاره بر فرو غ تابناک ملکوتی ترا دریافته‌ام؟
دیگر راهی در پیش ندارم که آن را در نوردم، تنها باید گام بردارم و قدم در راه جهاد گذارم. این گام همان سر از خاک برداشتن و قصد دیدار تو نمودن است.
نخستین پرده‌ای که از جلو چشمانم کنار رفت، پرده نادانی‌ام بود که گمان می‌کردم زندگی همان خوروخواب، خشم‌وشهوت و طرب ‌وعیش ‌وعشرت است که خدای مهربانم از فرو رفتن در آن منع فرموده است: انما الدنیا لعب و لهو .
پرده دوم هنگامی برداشته شد که خود را در تکاپوی مرز مرگ و زندگی دیدم… حقیقتی نورانی‌تر از خورشید و نوازش‌گرتر از نسیم سحری در برابر دیدگانم درخشیدن گرفت و چهره واقعی زندگی‌ام را د یدم…
خدایا تو شاهدی که جانم را کف دست گذاشته‌ام و تا انتقام خون عزیزانم را نگیرم از پای نخواهم نشست…
و اینک ای برادر و خواهر! شما نیز خودتان را مهیا نمائید تا بتوانیم از کربلا به قدس عزیز برسیم، بیائید با هم باشیم و دست اتحاد به هم‌دیگر بدهیم. آیا می‌دانید الان در جهان چه می‌گذرد؟ ملت شریف و بی‌دفاع ایران زیر بمباران‌های نیروهای بعثی تن به شهادت می‌دهند. در کشورهای جهان مردم محروم و مستضعف زیر رگبار مسلسل و زیر بمباران‌ها جان می‌دهند .
الان من و تو باید با هم شویم…
پیام من به خانواده‌ام این است که اگر شهید شدم شما راه مرا در حمایت از انقلاب و راه امام خمینی دنبال کنید.. ..

بیوگرافی

علی، متولد یکم اردیبهشت‌ماه سال 1339 در روستای جواران از توابع شهرستان بافت می‌باشد. پدرش حسن، پاسدار بود و مادر او نیز فضّه نام داشت. او تا سوم متوسطه درس خواند، سال 1362 ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.
علی شیخ جلالی به عنوان گروهبان ارتش در جبهه حضور یافت و بیست‌وچهارم دی‌ماه سال 1365 در منطقه سومار بر اثر اصابت گلوله به سرش، آسمانی شد و در گلزار شهدای کرمان قطعه 1، ردیف 5، شماره 4 آرام گرفت.

جـزئیات شـهادت

تـاریخ شـهادت :
1365/10/24
کـشور شـهادت :
مـحل شـهادت :
سومار
عـملیـات :
کربلای6
نـحوه شـهادت :
اصابت گلوله به سر

اطـلاعات مـزار

مـحل مـزار :
گلزار شهدای کرمان
وضـعیت پـیکر :
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
1
ردیـف :
5
شـماره :
4

تصویرمـزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *