محمد حسن سیف الدینی راد

نــام :
محمد حسن
نـام خـانوادگـی :
سیف الدینی راد
نـام پـدر :
زین العابدین
تـاریخ تـولـد :
1341/01/31
مـحل تـولـد :
کرمان
سـن :
19 سـال
دیـن و مـذهب :
اسلام و شیعه
شرح شهادت

به عنوان بسیجی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ انقلاب اسلامی راهی جبهه شد.
این بسیجی غیرت‌مند پنجم مهرماه سال 1360 در عملیات شکست حصر آبادان بر اثر اصابت‌ تركش به ‌شهادت رسید.

وصیت نامه

بسم الله الرحمن الرحيم

وَالْعَصْرِ،  إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِي خُسْرٍ، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ

چه لذت بخش است سفارش نامه در اين روزگار نوشتن . تو صيه به ايرانيان شيعه ، دست از امام و رو حانيون بر نداريد – به اسلام بينديشيد و از ماديات بيرون آئيد و به حق و صبر و حقيقت و مقاومت چنگ بز نيد كه فلاحت در اين است . جمهورى اسلامى و ارگانهاى اسلامى آنرا تقويت كنيد و در صدور انقلاب بكوشيد . مرا از دعاى خير محروم نكنيد – كارى نكنيد كه پشيمانى به دنبال آورد – مرا نيز حتما ببخشيد از پدر و مادر عزيزم و تمامى بستگانم ميخواهم مرا ببخشند و دعاى خير و عمل خير از ياد آنها نرود گر چه مى بايست خود من ناجى خودم باشم ولى مى خواهم كه شما در نجات من از عذاب قبر و آخرت بكوشيد . خود دانم كه چه بوده ام از خداى تبارك و تعالى مى خواهم تا مرا نيا مرزيده است و به خو دش نزديك نفرموده است به مرگ نزديك نكند الا آنكه شهادتى باشد كه خود باعث رحمت و مغفرت خداوند رحيم و رحمان باشد بده كارى سنگين زياد دارم يك سال روزه و شش ماه نماز ورد مظالم و كفاره و طلب هاى ديگر خدا اين همه جدى است و بسيار سنگين مرا گيج كرده اند مخمس هجدهم ذيهجه 1400شده است 164000ريال عيد غدير بايد خمس بده ام نماز و روزه بايد اداكنم طلب خدا را بايد بدهم 1540 ريال به آموزش و پرورش كوهبنان جهت خريدن و سايل ورزشى براى دبستان سيمكوئيه بايد بدهم ان شاء الله در صورت شهادت يا مرگ اين ها ادا بشوند مثلا مالى كه دارم هر جا كه عالمى گفت از قبيل كمك به جنگ زدگان يا دولت مثل حساب 222 ميشود داد يا مقدارى از آن را در صورت استطاعت و میل پدر و مادرم و يا عدم استطاعت ـ من اصلا نمى دانم چه بنويسم يا بگويم خود بهتر مى دانيد ببخشيد مرا و بهتر را عمل كنيد اينقدر بدبختم از نظر خدا و خدايى بودن كه گيجم گفتم چيزى ندارم كه بشود روى آن حساب كرد ببخشيد مرا (البته مالى هم ندارم كه مى شود روى آن حساب كرد) خداوندا امام واسلام ايران وايران‌اسلام وانقلاب‌ومردم اسلام‌راپناه‌ولى‌عصر(عج) نگاه بدار وپيروزشان كن .دعواى مارا بر سر اسلام به ا نقلاب مهدى (عج)منتهى بفرما شهادت درراهت وتحت پرچم پيامبرت وهمراه با اوليائت نصيب ما بفرما تا شايد فرجى براى رهايى ما از شقاوتهاى دنيوى واخروى باشد ـتا ما را نيامرزيده اى از دنيا نبر و به صحنه قيامت نزديك نكن‌ـ موجبات رحمت ومغفرتت را به ما عطا كن وذلت دنيا وعذاب آخرت از ما دور كن ـ ما را به خودت نزديك كن . خدايا اگر گناهانم زياد بزرگ بوده برحمت تو از اينكه مرا شامل نشود بزرگتر است پس به بزرگى رحمتت بزرگى گناهم را ببخشاى و آن را در رضا و آخرت مستور بدار كليه دعا هاى خير را درمورد من نيز به اجابت برسان دوباره از پدر و مادر و خواهر و برادر و بستگان عزيزم مى خواهم كه مرا ببخشيد وبا عمل ودعاهاى خير وكمك روح مرا […] كنند تعدادى از كتابهاى خواهرم را برداشته ام‌ويا خود آ ن و يا پول آنرا يا رضايت آنها به او ميرسد و از همگى طلب عفو دارم كسى مطالبه صلاحا به او بدهيد . فرزندى محمد حسن .نويسنده وصيت نامه بالا . شهادت مبارك و قبول […] همگان را و حق وحقيقت را پيموده و پیرو خط امام خمینی باشند تا سعادت دنیا و آخرت نصیبشان گردد.

//فرازی از وصیت‌نامه معلم شهید محمدحسن سیف‌الدینی راد:

جمهورى اسلامى و ارگان‌هاى اسلامى آن‌را تقویت كنید و در صدور انقلاب بكوشید . مرا از دعاى خیر محروم نكنید – كارى نكنید كه پشیمانى به دنبال آورد –

بیوگرافی

سي‌و‌يكم‌ فروردين 1341، در شهرستان كرمان چشم‌ به جهان‌گشود. پدرش زين‌العابدين و مادرش بي‌بي‌جليله نام داشت. تا پايان مقطع كارداني در دانشگاه تربيت معلم درس خواند. معلم بود، به‌ عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت. پنجم مهر 1360، در آبادان بر اثر اصابت ‌تركش به‌ شهادت رسيد. مزار وي در زادگاهش واقع است. دو برادرش محمدحسين و محمد عباس نيز به شهادت رسيده‌اند.

شهيد  ما بين الطلوعين صبح سي و يكم فروردين ماه 1341 با تولد طبيعت و حيات دوباره درختان و گلها در خانه و خانواده اي متوسط و مذهبي در شهر كرمان پا به دنياي زودگذر گذاشت. دوران كودكي را با حرارت و جوشش فوق العاده اي گذراند. بارها تا نزديكي مرگ پيش رفت اما خواست خداوند متعال اين بود كه زنده بماند و مرگي شرافتمندانه و زندگي ساز را با افتخار پذيرا شود. پس از مراحل تحصيلي دبستان و راهنمايي و دبيرستان سال چهارم دبيرستان را در دانشسراي مقدماتي با كسب رتبه اول گذراند و بخدمت آموزش و پرورش در آمد و در يكي از روستاهاي دور افتاده كوهبنان به تدريس مشغول شد. او هميشه آرزو مي كرد كه روزي پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته شود و براي رسيدن به اين هدف والا هميشه در تلاش و تكاپو بود و مي گفت خداوند به ما ايرانيها دو نعمت ارزشمند يكي وجود گرانقدر امام خميني (ره) و ديگري انقلاب اسلامي را عطا نموده است. شهيد سيف الديني به معارف اسلامي علاقه زيادي داشت و در كودكي قرآن را با تجويد از پدرش آموخت. شهيد محمد حسن در تابستان سال 58 در بدو تشكيل جهاد سازندگي به برادران جهادگر خود پيوست و ضمن فعاليتهاي عمراني كه در روستاها انجام ميداد همواره با روستاييان در تماس بود و سعي ميكرد آنها را با انقلاب و مسائل ديني آشنا سازد و خيلي دلش بحال روستاييان مي سوخت در سال 59 در رابطه با سپاه پاسداران به شهرستان بم عزيمت نمود تا در آنجا به كارهاي فرهنگي و اسلامي بپردازد. او با تشكيل كلاسهاي قرآن و اصول عقايد در پيشبرد اهداف انقلاب تلاش مي كرد و در مبارزه عليه گروهكهاي ضد خلقي شركت فعال داشت. در اواخر سال 59 از طرف سپاه پاسداران به كردستان رفت و سرسختانه به مبارزه عليه خود فروختگان برخاست. زمانيكه قصد عزيمت به جبهه را داشت در لحظه خداحافظي مادرش مي خواست روي او را ببوسد كه محمد حسن با ناراحتي گفت مادر فكر نمي كني در بين ما بچه هايي باشند كه مادر نداشته باشند تا موقع رفتن او را ببوسد. از خصوصيات او هر چه نوشته شد كم است . او رفتن به جبهه را بر خود واجب مي دانست و براي رسيدن به هدف عازم جبهه شد و به همراه ديگر رزمندگان به اهواز اعزام و بالاخره پس از پانزده روز نبرد در تاريخ 1360/7/5 در جريان شكستن حصر آبادان به آرزوي ديرينه خود كه همانا لقاءالله بود رسيد.
محمدحسن، سی‌و‌یكم ‌فروردین‌ماه سال 1341 در شهر كرمان چشم‌ به جهان‌ گشود. پدرش زین‌العابدین و مادرش بی‌بی‌جلیله نام داشت. او تا پایان مقطع كاردانی در دانشگاه تربیت معلم درس خواند و شغل شریفی معلمی را برگزید. محمدحسن مانند برادرش محمدحسین به عنوان بسیجی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ انقلاب اسلامی راهی جبهه شد.
این بسیجی غیرت‌مند پنجم مهرماه سال 1360 در عملیات شکست حصر آبادان بر اثر اصابت‌ تركش به ‌شهادت رسید.

پیکر مطهر این معلم انقلابی در قطعه 1، ردیف 1، شماره 8 گلزار شهدای کرمان زیارت‌گاه عاشقان شهداست.

دو برادرش محمدحسین و محمدعباس نیز به شهادت رسیده‌اند.

جـزئیات شـهادت

تـاریخ شـهادت :
1360/07/05
کـشور شـهادت :
مـحل شـهادت :
آبادان
عـملیـات :
عملیات شکست حصر آبادان
نـحوه شـهادت :
اصابت ترکش

اطـلاعات مـزار

مـحل مـزار :
گلزار شهدای کرمان
وضـعیت پـیکر :
موقـعیت مـزار در گـلزار شـهدا
قـطعـه :
1
ردیـف :
1
شـماره :
8

تصویرمـزار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *